-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17309 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا در قرآن مجيد از دست يافتن بكرات آسماني و . . . ياد شده ؟
اصولاً بايد بدانيد قرآن كتابي است براي تكامل معنوي بشر و رفع مشكلاتي است كه انسان با آن مشكلات در حيات فردي و اجتماعي خود روبروست ، بنابراين مي بايد انتظار داشت كه قرآن درباره آنچه بچنين مقصودي مربوط مي شود سخن بگويد و نبايد انتظار داشت كه قرآن در مورد هر اتفاقي كه در گذشته و آينده در جهان علم و صنعت اتفاق افتاده است يا مي افتد به تفصيل بحث كند كه اين كار اولاً عملي نيست و ثانياً لزومي ندارد .
مساله فضا نوردي و رفتن بشر بكرات ديگر از نظر كمالي كه بايد بشر در جستجوي آن باشد اهميتي ندارد و قرآن وظيفه اش پرداختن به اينگونه مسائل نيست . با اين وصف گروهي از مفسران در گذشته و نيز در زمان حاضر آيه ي زير را از سوره الرحمن دليل بر اين مي دانند كه قرآن مسافرت بشر را بكرات آسماني امري ممكن مي داند و احتمالاً از ظاهر آيه نيز چنين بر مي آيد كه همين دسته از مفسران گفته اند .
آيه اين است ( يامعشر الجن و الانس استطعتم ان تنفذ و من اقطار السموات و الارض و الاتنفذون الا بسلطان )
{P - سوره الرحمن آيه P 32}
ترجمه - اي گروه پريان و آدميان اگر توانيد كه از قطرهاي آسمانها و زمين نفوذ كنيد پس بكنيد و هرگز نخواهيد توانست مگر قدرت تسلط .
البته بجز اين آيه آيات ديگر نيز در قرآن وجود دارد كه احتمالاً مي توان از آنها بر امكان بهره برداري بشر از آسمانها و زمين و تسلط او بر آنها شواهدي آورد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.